Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000050555   Biblioteca escolar i alfabetització mediàtica i informacional
2019-2020   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   18/2/2020 - 29/5/2020 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Suports i Recursos Lingüístics
  
  
  
Tipus activitat   BAMI Biblioteca escolar i alfabetització mediàtica i informacional
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es vol mostrar una visió àmplia i oberta de la necessitat de treballar l’alfabetització mediàtica i informacional a partir de l’impuls propostes formatives i accions pedagògiques innovadores que així ho afavoreixin.
Es vol mostrar la capacitat de la biblioteca escolar com a espai de formació, assessorament i disseny de programes i propostes que fomentin l’adquisició d’aquesta competència.
  
Objectius   Ser conscients que vivim en plena revolució informacional i digital i conèixer el context de dades sota el
qual ens trobem inmersos.
Definir el concepte d’alfabetització mediàtica i informacional i la necessitat de la seva aplicació en el marc educatiu.
Conèixer estratègies vinculades amb la gestió i tractament de la informació.
Conèixer estratègies relacionades amb la difusió i publicació de la informació fent especial incidència en la necessitat de complir els codis ètics i legals relacionats amb l’ús de les dades.
Donar a conèixer metodologies i models pedagògics que poden afavorir el treball de la competència informacional i mediàtica a través del desenvolupament de projectes i propostes didàctiques innovadores.
Mostrar les possibilitats de la biblioteca escolar com a espai de formació i de lideratge de projectes en matèria de competència mediàtica i informacional.
  
Continguts   Competència informacionals i mediàtica.
Coneixement de models pedagògics, estratègies i propostes didàctiques innovadores.
Coneixement d’estratègies de cerca, selecció i tractament de la informació.
Propostes de comunicació i publicació del coneixement generat.
Descripció de la biblioteca escolar i el seu lideratge en el desenvolupament d’accions i propostes formatives en aquest àmbit.
  
Formador/a   Albert Correa Llamazares
  
Avaluació   Avaluació formativa:
- Realització de totes les tasques.
- Transferència al centre.
  
Requisits de  certificació   Superació de tots els mòduls i del projecte final.
Realització del qüestionari de satisfacció
  
Persones  destinatàries   Professorat (responsables/coordinadors i membres de la comissió de biblioteca).
  
E-mail   biblioteques@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent